Loading...

اخبار

3 فناوری در انتظار توجه ناسا

نوشته شده در : 2016/07/28 - 00:00
ایده‌های بزرگ زمانی به واقعیت تبدیل می‌شوند که بتوانند مردم و سازمان‌ها را قانع کنند تا سرمایه‌ی خود را صرف آن‌ها کنند. در این میان، شرکت های فعال در زمینه‌ی هوافضا به معرفی فناوری‌هایی پرداخته‌اند که می‌تواند تحول مهمی در این عرصه محسوب شود.

کلاه ایمنی مجهز به واقعیت افزوده

واقعیت افزوده دیگر محدود به گوشی‌های هوشمند نخواهد بود. شرکت داکری (Daqri) کلاهی را برای کارگران محیط‌های صنعتی ارایه می‌دهد که علاوه بر محافظت از سر، اطلاعات مجازی هم در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

هواپیمای بدون سرنشین مخصوص حمل بار

آمازون حال ساخت هواپیماهای بدون سر نشین کوچکی است که بتواند بسته‌های پستی مشتریانش را به خانه‌های آن‌ها برساند. ناتیلوس (Natilus) هم قصد دارد که این برنامه را در مقیاس بزرگ‌تری پیاده‌سازی کند. این کمپانی ادعا کرده است که هواپیماهای بدون سرنشین آن، این قابلیت را خواهند داشت که ۲۰۰۰۰۰ پوند بار (معادل ۹۱ تن) را با سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت (معادل ۴۸۳ کیلومتر بر ساعت) جابه‌جا کنند.

 

مغزی برای هواپیما

فیلم "جنگنده نامرئی" (Stealth) ساخت ۲۰۰۵ را به خاطر دارید؟ این فیلم در مورد یک هواپیمای جنگنده است که به صورت خودآگاه نشانه‌هایی را هدف حمله قرار می‌دهد. البته این فیلم قبل از زمانی بود که پرداتور بدون سرنشین آمریکایی در بخش‌هایی از جنوب غربی آسیا منفجر شد.

سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی (دارپا) بودجه‌ای را در اختیار شرکت کلزال (Qelzal) قرار داده است تا ما را به فضای فیلم جنگنده نامرئی نزدیک‌تر کند. در این پروژه که الهام گرفته از "مغز" است، سیستمی برای هواپیماهای بدون سرنشین طراحی می‌شود که از قدرت بینایی و تشخیص برخوردار باشند.

دسته : تکنولوژی منبع : zoomit بازدید : 1920
برچسب ها : ناسا هوافضا

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!